Cristal & Mediahuis Brand Studio verkiezen hét Limburgse Icoon van 2020


Limburg leeft, en dat merk je aan de grote namen, plaatsen en andere iconen die de provincie definiëren. Via een slimme branded content-campagne zocht Cristal samen met MH Brand Studio de afgelopen maanden naar hét Limburgse Icoon van 2020. Lezers op de nieuwssites van Mediahuis werden aangespoord om hun drie favoriete Limburgse iconen te selecteren uit een longlist van 12. Meer dan 4.500 lezers brachten hun stem uit en verkozen het Limburgse Fietsroutenetwerk als winnaar, met maar liefst 18,61% van de stemmen.


Gisteren ontving Igor Philtjens, de gedeputeerde van de provincie Limburg, een bijhorende oorkonde tijdens het uitreikmoment dat op de route ‘Fietsen tussen de Bomen’ plaatsvond. Deze fietsroute vormt dan ook de nieuwste eyecatcher van het Limburgse fietsroutenetwerk.


“Het doel van deze branded campagne was om met relevante content een zo breed mogelijk doelpubliek te bereiken in onze eigen core regio, Limburg. Cristal kon rekenen op de expertise van Mediahuis om een diverse waaier aan artikels op te maken die een breed publiek kon interesseren en bereiken. Dit in combinatie met de lokale sterkte van Het Belang van Limburg zorgde voor een sterke regionale campagne.”

Margot Aerts – Junior Brand Manager – Alken-Maes

“We zijn bijzonder fier op deze campagne. Onze branded content werd verpakt in een populariteitswedstrijd rond grote Limburgse iconen en scoorde zo opvallend hoge clicktrough-rates en leestijden. De respons was dus groot, evenals de return voor Cristal. Dit smaakt naar meer.”

Hans De Loore – Head of Mediahuis Brand Studio


De Limburgse Steenkoolmijnen eindigden op de tweede plaats met 15,21% van de stemmen en acteur Matteo Simoni sloot de top drie af met 15,19% van de stemmen.

Vragen? Contacteer dan:

Floris Benoit, Head of Creative Partnerships Mediahuis floris.benoit@mediahuis.be +32 498 12 56 11

NIEUWS

Nieuwe projecten of producten, de knapste cases en updates over onze sector, ...
Hier, op deze plek, houden we je zo goed mogelijk op de hoogte.