Campagne 'De Plezantste Gemeente van Vlaanderen' in samenwerking met AXA Verzekeringen wint AMMA



Tijdens de liveshow van de AMMA-awards 2020 wonnen Mediahuis Brand Studio & Het Nieuwsblad een award in de categorie ‘Best Use of Native & Content’ voor het project ‘De Plezantste Gemeente van Vlaanderen’.

In 2019 ging de regioredactie van Het Nieuwsblad, samen met AXA, op zoek naar De Plezantste Gemeente van Vlaanderen. Waar is het leuk om te wonen en te leven en waar draagt het gemeeentebestuur voldoende bij tot het plezier van de inwoners? Het Nieuwsblad & AXA zochten het uit.

Mediahuis Brand Studio, de creatieve advertisingcel van Mediahuis, zette gesprekken op tussen de verschillende stakeholders en creëerde zo, samen met de redactie en marketing van Het Nieuwsblad een creatief partnership rond dit grote journalistieke onderzoek. Speerpunt van het partnership was een brede branded content campagne.

Gelijklopend met de redactionele agenda werd branded content gebracht voor AXA, gelinkt aan dezelfde journalistieke thema’s. Als de redactie van Het Nieuwsblad het topic ‘Sport’ onderzocht en publiceerde, liep gelijktijdig een online native campagne waarin onder meer tips & tricks gegeven werden over veilig sporten. Laagdrempelige content met een kwalitatieve ondertoon en uitgezet op het volledige leespubliek van Het Nieuwsblad en nieuwsblad.be én volgens de spelregels van het branded content-charter van Mediahuis.

De succesvolle samenwerking tussen Mediahuis Brand Studio, Het Nieuwsblad & AXA werd nu dus ook nog eens bekroond met een AMMA-award.

NIEUWS

Nieuwe projecten of producten, de knapste cases en updates over onze sector, ...
Hier, op deze plek, houden we je zo goed mogelijk op de hoogte. 

MH BRAND STUDIO

MH Brand Studio is
onderdeel van Mediahuis Advertising

BE 0439.849.666

Katwilgweg 2, 2050 Antwerpen brandstudio@mediahuis.be
 

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Privacy policy                 Cookiebeleid                  © 2020 Mediahuis

Mediahuis-Kleur.png