PROJECT

Podcast Rethink & Transform voor KPMG

BRIEFING

KPMG maakt al jaren naam als dienstverlener op het gebied van audit, belasting en advies. Niet alleen transformeert het bedrijf zichzelf voortdurend om zich klaar te stomen voor de toekomst, ook is het hun missie andere bedrijven dat te helpen doen. Maar hoe vertalen we die missie naar een boodschap die nazindert bij bedrijfsleiders? Die top-of-mind awareness teweegbrengen om allereerst advies in te winnen, is onze voornaamste opdracht.

IDEE

Mediahuis Brand Studio kwam op het idee om jonge ondernemers en ‘ervaren rotten’ met elkaar te laten discussiëren over de toekomst van hun sector. Ambitie naast ervaring leggen, was het uitgangspunt. In plaats van te kiezen voor een klassiek native online dossier, kozen we voor een out of the box medium: podcast. ‘Rethink & Transform’ moet luisteraars aanzetten om even op ‘pauze’ te duwen en stil te staan bij de structuur van zijn/bedrijf of werksituatie.

 

Ben je klaar voor de toekomst? Hoe kijk jij naar uitdagingen zoals digitalisering en zet je voldoende in op innovatie? Al deze vragen werden behandeld in een 25 minuten durend gesprek tussen Benjamin Eysermans en Fons Van Dyck. Publicatie vond plaats op www.standaard.be omdat het DNA van De Standaard niet alleen matcht met de tone of voice waarop KPMG communiceert, maar ook omdat het publiek van de krant al vertrouwd is met podcasts die dit soort onderwerpen behandelen.

RESULTAAT

De podcast kreeg een vaste positie op dS Audio, waar De Standaard al zijn podcasts verzamelt. Ook werd de podcast aangekondigd in verschillende nieuwsbrieven van www.standaard.be, werd er een sterke bereikcampagne op poten gezet en verscheen de aankondiging meerdere malen op de homepagina van De Standaard.

BELUISTER DE PODCAST