PROJECT

Decathlon

WIE?

Decathlon voorstellen hoeft niet meer. Maar dat de winkel meer is dan een one-stop-shop voor wielrenners en skiërs, dat mocht nog wel eens extra in de verf gezet. Decathlon heeft zelf een mooie, goedgevulde blogsite, maar die kon wat extra aandacht en nieuwe lezers gebruiken.

WAT?

Inspirerende verhalen over fitness, kamperen of fietsen, dat breng je best visueel en boordevol praktische tips. MH Brand Studio bouwde een dedicated platform binnen de nieuwsmerken, waar de verschillende campagnes onderdak vonden. In nauwe samenwerking met Rossel voor het Franstalige luik, werd een perfect huwelijk tussen de huisstijl van Decathlon en Het Nieuwsblad gevonden.

HOE?

Tijdens de intake meeting bij Decathlon stelde elke medewerker zich voor met naam, functie… en de lievelingssport! Meer hadden we bij MH Brand Studio niet nodig. De longread werd opgebouwd met verhalen van Decathlonners, die in de eigen omgeving hun beste tips voor hun hobby meegaven. De verhalen boordevol passie en expertise gingen er bij onze lezers als zoete broodjes in. Ook toen we tijdens de lockdown plots van buiten- naar binnensport overschakelden.

"Elke Decathlonner is gepassioneerd door zijn of haar sport. Een betere basis voor een native campagne bestaat er niet."

- Thomas Buytaert, Head of Editiorial Projects MH Brand Studio