PROJECT

De Beleggingsclub x KBC Bolero

RESULTAAT

De wisselwerking met de redactionele rubriek positioneert Bolero meteen als de betrouwbare adviseur van wie met beleggen wil starten. En vanuit haar permanente aanwezigheid op al onze kanalen, scoren de online artikels ook beduidend beter dan onze benchmark voor financiële content.

DOEL

Bolero wil zich nog sterker profileren als de beste en meest betrouwbare partner voor beleg-het-zelvers. Als content marketeers zet Bolero vandaag met veel succes blogs, onderzoeken en tests in om obstakels en bezorgheden bij de doelgroep (middle aged man) weg te nemen. 

IDEE

Als De Standaard begin 2019 een redactioneel project rond een groep startende beleggers opzet, is dat voor Bolero de ideale kapstok om haar boodschap rond eenvoudig en instapvriendelijk beleggen te brengen. Mediahuis Brand Studio bouwt een always on campagne op twee assen. Bij elke editie van De Beleggingsclub verschijnt een heldere, contextuele infografiek die aansluit bij het maandthema van de redactionele rubriek. De infografiek nodigt de lezer uit verder te lezen op het native dossier – de tweede as van de campagne. Hier wordt elke maand een duidend artikel gebracht, plus elk kwartaal een dossier over – bijvoorbeeld – starten met beleggen of beursgoeroes.