PROJECT

AXA & De Plezantste Gemeente van Vlaanderen

BRIEFING

Als een van de grootste banken-verzekeraars van het land wil AXA haar aanbod voor lokale besturen extra in de verf zetten. AXA staat stevig in haar schoenen: het Public Sector-team weet dat stads- en gemeentebesturen met een verzekeringsportefeuille bij AXA heel wat kunnen uitsparen.

IDEE

Om die boodschap bij het juiste doelpubliek te laten landen, slaan Mediahuis Brand Studio en de redactie van Het Nieuwsblad de handen in elkaar. Samen rollen we ‘De Plezantste Gemeente’ uit. Een reeks onderzoeken en verhalen brengen in kaart waar het goed vertoeven is in Vlaanderen, met sterke focus op buurtwerking en verenigingsleven. Een trofee die elke burgemeester op zijn palmares wil. Ondersteund door een ruim onderzoek en groots evenement, trekken we zo gegarandeerd de aandacht van de lokale besturen. Op hun beurt kunnen die via een aangepaste contentcampagne kennismaken met het verzekeringsaanbod van AXA. 

RESULTAAT

Het project bereikt vanzelfsprekend niet alleen het gemeentehuis. ‘Met de plezantste steun van AXA’ weerklinkt in de krant, op radio en televisie, en profileert AXA zich als de verzekeraar met een hart voor de lokale buurt.

CASEVIDEO