PROJECT

Autosalongids

RESULTAAT

Aan de basis van de Autosaloncatalogus blijven tientallen pagina’s met een volledig overzicht van alles wat er de Heizel-paleizen staat te pronken. Die werden een stuk visueler en lichter verteerbaar gemaakt. Aansluitend gingen we samen met Febiac op zoek naar sterke, relevante reportages die nauw aansluiten bij de leefwereld van de bezoeker. De nieuwe formule sloeg aan: MH Brand Studio maakt die jaar haar vijfde Autosaloncatalogus, met extra aandacht voor de digitale versie.

"Meer dan honderd pagina's in twee talen, met pittige deadlines en vele tientallen partners. Autosaloncatalogus is ook productietechnisch een huzarenstukje."

- Thomas Buytaert, Head of Editorial Projects MH Brand Studio

DOEL

De jaarlijkse Autosaloncatalogus is één van de meest verdeelde tijdschriften op de markt. Niet alleen krijgen de meer dan 500.000 bezoekers van het salon de Nederlands- of Franstalige versie van het blad in handen, het wordt ook verdeeld op de voltallige oplage van Het Nieuwsblad. De levensduur van de Autosaloncatalogus bleek echter weinig langer dan die van het salon, en dat was een gemiste kans.

IDEE

Febiac klopte in 2016 aan bij MH Brand Studio met een heldere vraag: “Maak van onze saloncatalogus meer dan een catalogus.” Ons team designers en redacteurs ging aan de slag en herkneedde de publicatie tot een heus magazine met nieuwtjes, reportages en een waaier aan verhalen voor autoliefhebbers